مادرید از میزبانی المپیك ۲۰۲۰ حذف شد

تاریخ : 17 / 6برچسب:رئال مادرید,المپیک2020,استانبول,توکیو,
زمان انتشار :12:15.....نویسنده ی مطلب :سینا (مدیر)

 

به این ترتیب، مادرید در چهارمین تلاش خود برای كسب میزبانی المپیك ناكام ماند. پایتخت اسپانیا نخستین بار در سال ۱۹۷۲ و پس از آن سه دوره مداوم برای میزبانی المپیك در سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نامزد شد اما حالا باید برای كسب میزبانی این مسابقات در دوره های بعد تلاش كند. روزنامه ال پاییس در این زمینه از بوئنوس آیرس گزارش داد: در نخستین دور رای گیری از ۱۰۳ عضو كمیته بین المللی المپیك در نشست آرژانتین هیچكدام از سه شهر اكثریت مطلق را بدست نیاورد و با حذف مادرید، توكیو و استانبول در دومین دور رای گیری برای كسب میزبانی این مسابقات با یكدیگر نبرد می كنند.
به نوشته ال پاییس، به نظر می رسد بزرگترین ایراد وارده به مادرید، مساله دوپینگ ورزشكاران این كشور بود، هرچند فلیپه بوربون ولیعهد و ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در این نشست كوشیدند به نقاط مثبت كشورشان از جمله میزبانی خوب المپیك بارسلونا در سال ۱۹۹۲ و خروج این كشور از بحران اقتصادی كنونی اشاره كنند.
در مقابل، رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه تاكید كرد كه استانبول چهار راه فرهنگها است و برگزاری بازیهای المپیك می تواند به دمیدن روح صلح و همزیستی در این كشور و منطقه كمك كند.
علاوه بر آن، استانبول برای پنجمین بار نامزد میزبانی المپیك بود و در صورت كسب آن برای سال ۲۰۲۰ نخستین كشور اسلامی خواهد بود كه این افتخار را از آن خود می كند.
نامزد نهایی المپیك ۲۰۲۰ تا كمتر از یكساعت دیگر از سوی كمیته بین المللی المپیك و در دومین دور رای گیری اعضای آن معلوم خواهد شد.
با حذف مادرید در همان نخستین دور رای گیری، برنامه های شهرداری آن برای برگزاری جشن میزبانی المپیك ۲۰۲۰ نیز با شكست روبرو شد و هیجان مشتاقان آن حتی پیش از فرارسیدن ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی برای معرفی نامزد مسابقات المپیك به تلخی فروكش كرد.
برخی شبكه های تلویزیونی اسپانیا ضعف مسئولان برگزاری رقابتها در مادرید از جمله عدم تسلط آنها به زبان انگلیسی برای طرح دیدگاههای خود به اعضای شورای بین المللی المپیك و خبرنگاران خارجی را از جمله دلایل ناكامی آنها بیان كرده و در این زمینه، به رفتار خانم آنا بوتیا شهردار مادرید و همسر خوسه ماریا آسنار نخست وزیر پیشین این كشور در نشست بوئنوس آیرس استناد می كنند كه به عقیده آنها، نه تنها به زبان انگلیسی بلكه حتی به اسپانیولی نیز نتوانسته است خوب صحبت كند.
اظهارات این خانم در پاسخ به خبرنگارانی كه به زبان انگلیسی سوال می كردند، در كنفرانس خبری روز گذشته او اكنون به یك طنز پرطرفدار در شبكه های تلویزیونی و سایتهای خبری اسپانیا تبدیل شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.