گزارش روز: جشن پانزده سالگی ژاوی،مغز متفکر کاتالونیایی ها در بارسا

یک پسرک 18 ساله به نام ژاوی ارناندس که بازیکن تیم پایه ای بارسلونا بود که با جلب اعتماد فان خال برای اولین بار برای تیم اصلی بارسلونا به میدان رفت.

ژاوی از آنجا کارش را در بارسلونا شروع کرد و در آن روزها حتی نمی توانست تصور کند که پانزده سال بعد همچنان با پیراهن آبی و اناری بارسا به میدان خواهد رفت و مبدل به یکی از افسانه های این باشگاه خواهد شد . در طول این پانزده سال، چابی با سبک خاص فوتبالی خودش تبدیل به یک الگوی بزرگ شد و فوتبالدوستان تمام دنیا را مقهور تواناییهایش نمود.

حالا و با گذشت 15 سال چابی بازیکنی است که بیشترین بازیها را با پیراهن بارسا انجام داده: چیزی نزدیک به 700 بازی. رقمی که اگر او در طول این فصل با مصدومیت مواجه نشود،افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مسیری که ژاوی در طول این 15 سال طی کرد مسیر ساده ای نبود. او بارها با مصدومیت های سخت مواجه شد و در شرایطی قرار گرفت که بارها حتی به جدایی از تیم کاتالان فکر می کرد اما خوشبختانه او تصمیم گرفت بماند و تدریجا مبدل به عضوی بی بدیلی از بهترین تیم تاریخ باشگاه کاتالان گردید. همه طرفداران بارسا کسب 6 جام قهرمانی متوالی (لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان) را فراموش نخواهند کرد و می دانند که بخش زیادی از این افتخاری که تا به حال هیچ تیمی موفق به تکرارش نشده را مرهون زحمات این ستاره توانا هستند.

این شش جام به ویترین افتخارات ژاوی اضافه شد و حالا او همچنان این فرصت را خواهد داشت تا با تیم کاتالان برای کسب جامهای بیشتر بجنگد. اولین جام پیش رو تلاش برای فتح سوپرکاپ اسپانیا در مصاف با اتلتیکومادرید است و در صورتی که بارسا موفق به فتح آن شود، چابی می تواند پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا لقب گرفته و از پاکو خنتو که 21 جام را در ویترین افتخاراتش می بیند پیشی بگیرد. داستان ادامه دارد؛ ژاوی به فکر آویزان کردن کفش هایش نیست وتا سال 2016 نیز با بارسا قرارداد دارد.

 آمار و ارقام:

*آخرین باری که ژاوی قراردادش را تمدید کرد: 2013.1.28

*زمان اتمام قرارداد: 2016.06.30

*تعداد بازیهای رسمی: 676 بازی

*تعداد گلها: 79 گل

*جامهای کسب شده: 21 جام (7 قهرمانی در لالیگا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا؛ 5 قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا؛ 2 قهرمانی در جام حذفی اسپانیا؛ 2 سوپرکاپ اروپا و 2 جام باشگاه های جهان

*تعداد بازیها در لالیگا: 444 بازی (53 گل)

*تعداد بازیها در لیگ قهرمانان اروپا: 137بازی (11 گل)

*تعداد بازیها در جامهای یوفا: 13بازی (1 گل)

*تعداد بازیها در جام حذفی اسپانیا: 62بازی (9 گل)

*تعداد بازیها در سوپرکاپ های اسپانیا: 12 بازی (4 گل)

*تعداد بازیها در سوپرکاپ های اروپا: 3 بازی (0 گل)

*تعداد بازیها در جام باشگاه های جهان: 5 بازی (1 گل)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.