تاریخ فوتبال را به نام چه کسانی می‌نویسد؛ شما جزو کدام دسته هستید؟

«مسلما كسب مقام بسيار خوب است اما در پايان همه چيز نيست.مسئله اي كه براي من اهميت دارد اين است كه در پايان فصل بازيكنان به من بگويند مربي،تو از من بازيكن بهتري ساختي و من از تو آموختم.و اين حقيقتي  است كه مرا خوشحال خواهد كرد».

 پپ در انتخاب بايرن بزرگترين ريسك زندگي اش را تجربه خواهد كرد.بايرن فصل گذشته يكي از مقتدارنه ترين عملكردهاي تاريخ فوتبال اروپا را به نمايش گذاشت و حال انتظارات از تيم تحت هدايت او كه گوتزه و آلكانترا را هم در اختيار گرفته ويران كننده است. اما او با اين اظهار نظر فضاي رسانه اي را به سمت ديگري سوق داد.

 اين جملات تنها كلماتي نيستند كه در يك كنفرانس خبري بيان شوند و هيچ بازخوردي نداشته باشند.اگر موشكافانه به اين مقوله بپردازيم به دسته بندي تاريخي جهان فوتبال مي رسيم.دسته بندي كه همواره بوده،هست و خواهد بود.

دسته بندي بين آن هايي كه فوتبال زيبا و هجومي را بدون الزام به نتيجه مي پسندند و آن هايي كه عاشق پيروزي هستند،بدون توجه به شيوه بازي.شايد تقابل بين كاتاناچيو و توتال فوتبال.

 برزيل 82 يك نمونه كامل از تيم مورد بحث پپ است.برزيلي كه هر چند برابر قهرمان جام، ايتاليا شكست خورد اما هرگز نمايش جادويي زيكو،سوكراتس و فالكائو هوادارانشان را نا اميد نكرد.فلسفه اين فوتبال دقيقا همين نقطه است.شكستي كه فوتبال را نا اميد نكند.درست در مقابل پيروزي كه فوتبال را شرمسار مي كند.در واقع برزيل جام جهاني را با شكست در راند دوم به پايان رساند اما بيشتر از هر تيم ديگري براي خود محبوبيت ايجاد كرد.پس زماني كه پپ از خلاصه نشدن فوتبال در نتيجه سخن مي گويد هستند بسياري از فوتبال دوستاني كه كنه صحبت هاي او را درك كنند.

آن هايي كه فوتبال را براي فوتبال مي خواهند و نه پيروزي.آن هايي كه در آن دسته بندي تاريخي نصف هواداران فوتبال را تشكيل مي دهند.و در مقابل بسياري از افراد لذت فوتبال را در پيروزي تعريف مي كنند.در پيروزي هاي يك بر صفر.در پيروزي هايي با دفاع جانانه،به هر نحو،آن هم با دلايل منطقي.شايد تضارب اين دو فلسفه را بتوان راز ماندگاري هيجان و محبوبيت بي نظير فوتبال دانست.

  اما بايد اين حقيقت را هم پذيرفت.تا زماني كه تيم پپ جامي را به كمد افتخارات باواريايي ها اضافه نكند در سايه تيم قدرتمند يوپ هنكس خواهد ماند.در سايه آن تيم خواهد ماند و تاريخ مكتوب آن ها را به رسميت نخواهد شناخت.تاريخ مكتوب آن ها را به رسميت نخواهد شناخت بدون توجه به نقاشي هنرمندانه فوتبال كه در آليانس آره نا رونمايي خواهد شد.

  در پايان انتخاب با تو است.جزو كدام دسته هستي و يا جزو كدام دسته زاده شده اي.چرا كه اين تب كشنده نمي تواند صرفا اكتسابي باشد.گوشه اي از ذات تو،شخصيت تو،طبيعت تو و خون تو خانه دارد.مهم اين است كه باشي و باشند و باشد.تو،گروه مخالف تو و فوتبال.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.