ویارئال - بارسلونا / چی میخواستیم و چی شد؟

اختصاصی بارسای رویایی

اگرچه انریکه سالهای سال بعنوان یک اسطوره با پیراهن مقدس آبی و اناری به میدون رفته و مربیگری در تیمهای پایه ی بارسا و هدایت لاماسیا رو هم در کارنامه داره ، اما انصافا در اولین فصل حضورش بر نیمکت مربیگری تیم اصلی، از نظر من نمره ی قبولی رو تا به امروز کسب کرده.

عملکرد بارسا مقابل ویارئالو اگر در چند فاز مختلف بررسی کنیم در درجه ی اول باید به عملکرد بازیکنان و سطح آمادگیشون بپردازیم :

مونیر ستاره ی هفته ی نخست...ساندرو غرق کننده ی زیر دریاییهای زرد...درود بر لاماسیا...درود بر جوانگرایی....درود بر سرمربی افسانه ای و کاربلد بلوگرانا...درود بر تعویضهای طلایی و هوشمندانه ی پرییشب انریکه...

بارسای رویایی

و مهندس و نیمار که به بازی ریتم و سرعت فوق العاده ای بخشیدند و ساندرو رامیرز که البته با پاس گل فوق العاده ی کینگ لئو کار ویارئال را یکسره کرد.

درود بر انریکه که اگر بازیکنی رو آماده و در اوج توصیف کنه اون بازیکن نمره ای زیر 10 نمیگیره!! انریکه پیش از شروع لالیگا و قبل از مصاف با الچه با تمجید از عملکرد مسی ، وی را آماده و در اوج توصیف کرده بود و کینگ لئو هم با دو گل زیبا و ارزشمند پاسخ تعاریف مربی اش را داد.

و حالا پیش از مصاف با ویارئال انریکه از عملکرد و آمادگی فوق العاده ی جرارد پیکه سخن گفته بود...و پیکه به قدری در این دیدار خوب و مسلط بازی کرد که تمامی کاربران بارسای رویایی در گروه هواداران لاین به اتفاق نمره ی 10 از 10 را برای این مدافع به اوج بازگشته درنظر گرفتند.

درود بر انریکه ای که در اولین فصل حضورش بر مسند مربیگری بلوگرانا شناختی در حدکمال از شاگردانش بدست آورده و این نویدبخش فصلی رویایی خواهد بود.

هواداران بارسای رویایی این نمرات را برای عملکرد فردی بازیکنان در این دیدار درنظر گرفتند :

مسی 9.5    مونیر 5.5    رافینیا 7.5    نیمار 8    براوو 10    راکیتیچ 9    ژاوی 10    متئو 6    پیکه 10    آلبا 8    آلوز 8    ساندرو 10    بوسکتس 8    پدرو 6

Gol de Sandro a Vila-real. FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB.

بارسا = 8.5    انریکه = 12 !!  ( نمرات داده شده از 10 نمره میباشند! )

مالکیت توپ بارسا در این دیدار+تعداد 20 شوت به سمت دروازه+90درصد پاس صحیح = تیکی تاکای ورژن لوییس انریکه....تیکی تاکایی که قرار نیست بازیکنان تیمو به بردگی و بیگاری بگیره...تیکی تاکایی که قراره پاسخ انتقادات کارشناسان بزرگ مبنی بر "پایان عصر تیکی تاکا" رو بده

 آقا عمید از عملکرد نیمه ی اول بارسا در این مصاف ناراضی بودن و بارسای نیمه ی اولو ورژن 2014/15 بارسای مارتینو توصیف کردن! که به نظر منم توصیف جالب و دقیقی بود.

اما نیمه ی دوم نظرمون عوض شد...مهندس وارد زمین شد تا حتی یک پاس اشتباه نده و تجربه و عظمتش برامون 3 امتیاز بیاره...و جونیور با وجود اینکه شاید هنوز به آمادگی 100 درصدی نرسیده بود به بازی سرعت زیادی داد.

گرچه ، نیمه ی اول هم کم موقعیت نداشتیم و در جواب به این سوال که چرا از 8 شوت داخل چارچوب یکیش گل شد؟ باید بگم که صرف نظر از عملکرد خوب سنگربان ویارئال، کمی بدشانسی و ناهماهنگی در خط حمله هم در بوجود نیومدن یک جشنواره ی گل دخیل بود.

نکته ی عجیبی که بهش برخوردم و راستش هنوز هم برای یه علامت سواله که چرا از دقیقه ی 81 به بعد مسی انقدر عجیب و غریب میدوید و تقریبا از همه پویاتر بود!!؟!

در خط میانی هم با وجود غیبت سلطان آندرس مصدوم ، تاکتیکهای انریکه به خوبی اجرا شد و بازی سرعت فوق العاده ای داشت...رافینیا هم عملکردی در شأن یک بازیکن فیکس تیم اصلی رو از خودش نشون داد و در این مهم بی تاثیر نبود.

خط دفاعی هم به استثنای دفع توپ های عجیب و غریب متئو ، عملکرد فوق العاده ای داشت.

استحکام خط دفاعی بارسا و هماهنگی و پرسینگی که از مدافعینمون دیدیدم به نوعی مسرت بخش بود!

براوو هم که تقریبا کم فعالیت ترین بازیکن بارسا بود و البته در همون معدود موقعیتهای ویارئال تیممونو به درد سر ننداخت

براوو گلی که از ناپولی خورده بودو تا حد زیادی فراموش کرده بود و با اعتماد به نفس بالاتر نسبت به بازیهای قبل به خوبی به وظایفش عمل کرد با این تفاوت که اینبار خیلی هم خوب بازیسازی میکرد.

درکل من از 10 نمره ، نمره ی 8 رو برای بارسای هفته ی دوم منصفانه میدونم و اون 2 نمره رو بخاطر زهردار نبودن و بی رحم نبودن خط حمله در گل نکردن 7 شوت داخل چارچوب دیگه کم میکنم.

انریکه متشکریم

 


نظرات شما عزیزان:

عمید
ساعت0:59---12 شهريور 1393
سلام آقا سینا...
مرسی از این آنالیز خوب و سنجیده...
با افتخار برای فردا صبح در سایت تودهنی قرار گرفت...
به امید خوندن نوشته های زیباتون در آینده
پاسخ: وظیفه بود داداش.چه سایتی بهتر از سایت شما؟؟ افتخار دادید...ما شاگرد شماییم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.