تاثیرگذاری شگفت بهترین بازیکن جهان در لالیگایی که گذشت...

هرچند که اکثر هواداران بارسا هنوز معتقدند که مسی بهترین بازیکن جهان است و افت بارسا در فصل جاری نتوانسته از اعتقاد آنها به محبوب ترین بازیکن تیمشان بکاهد .

در طرف مقابل عده ای دیگر تاکید دارند که مسی امسال از شرایط همیشگی خود فاصله داشته و با افت محسوسی روبرو بود. چیزی که خود مسی در مصاحبه دیروز خود به آن اذعان داشت.

اما بر اساس اطلاعات و آمار بدست آمده ، هنوز می توان نقش مسی را در بارسا پررنگ تر از هر بازیکن دیگری دید. گل هایی که لئو مسی در لالیگای امسال برای بارسلونا به ثمر رساند ، تاثیر گذار تر از گل های او در مسابقات اروپایی بودند.

آمار نشان می دهد که بارسا بدون گل های مسی 17 امتیاز کمتر از امتیازات فعلی خود کسب می کرد و در رتبه 5 لالیگا نیز قرار می گرفت. به عبارت ساده تر بارسا بدون مسی حتی به لیگ قهرمانان سال آینده نیز صعود نمی کرد.

از 28 گلی که مسی برای بارسا زده است 13 گل کاملا در نتیجه نهایی بازی تاثیر گذار بوده ،گل هایی که اگر زده نمی شدند ، سال آینده بارسا را باید در لیگ اروپا مشاهده می کردیم. مسی این 13 گل را در 8 بازی برای بارسا به ثمر رساند.

 در 8 دیدار این فصل که کار بارسا گره خورده بود و با گل های مسی توانست با برتری از میدان خارج شود ، اگر گل های مسی نبودند مشخص نبود که چه عاقبتی در انتظار بارسا بود .

6 بازی از این 8 بازی هم در مراحل پایانی لالیگا و در مقطعی که بارسا بیش از همه به درخشش او برای قهرمانی نیاز داشت انجام شده است.

خیلی ساده است. بارسا را نمی توان بدون مسی و گل هایش تصور کرد. همین آمار به روشنی نشان می دهد که معمولی ترین مسی تمام این سال های اخیر چگونه توانسته یک بارسای معمولی تر را تا هفته آخر امید اصلی قهرمانی نگه دارد. می توان دریافت که اصرار سران بارسا به بهتر کردن قرارداد لئو و حفظ او به هر قیمتی بی دلیل نبوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.