آژاکس در حالی امشب در وزرشگاه خانگی خود،به مصاف بارسلونا می رود که هنوز خاطره شکست سنگین چهار بر صفر در بازی رفت را فراموش نکرده است و آنها برای اعاده حیثیت به میدان خواهند رفت. البته این بار کار برای آژاکس می تواند راحتتر باشد، چرا که بارسلونا ابر ستاره خود را در این بازی در اختیار نخواهد داشت. لیونل مسی چند هفته قبل با مصدومیتی روبرو شد که او را مدت ها از میادین دور نگه خواهد داشت. البته نیمار ستاره برزیلی  بارسا، که این روزها بسیار خوب در این باشگاه کار می کند، می تواند جای مسی را پر کند و مدافعان آژاکس را امشب در آمستردام آرنا آزار دهد.

نکته های جالب درباره بارسلونا و آژاکس

علی رغم حضور طولانی و موفق این دو تیم در فصول مختلف لیگ قهرمانان اروپا، این دو باشگاه هیچ گاه در یک مسابقه حساس و رسمس فقط یک بار روبروی هم قرار گرفته اند. تنها بازی این دو تیم در لیگ قهرمانان بازی رفت همین فصل لیگ قهرمانان بوده است. و بازی امشب اولین بازی رسمی دو تیم در خاک هلند خواهد بود. البته آنها پیش از این در آمستردام بازی های دوستانه برگزار کرده بودند.

آخرین بازی دوستانه این دو تیم در هلند یازده سال پیش و در سال 2002 انجام گرفت.

آژاکسی ها در نه بازی آخرشان مقابل باشگاه های اسپانیایی شکست خورده اند. آخرین پیروزی آنها در مقابل یک باشگاه اسپانیایی به فصل 2003/2004 برمی گردد که آنها توانستند سلتاویگو را در لیگ قهرمانان شکست دهند.

فرانک دی بوئر، سرمربی آژاکس، در دوران بازیگری خود، به مدت پنج فصل در سال های 1998 تا 2003 در باشگاه بارسلونا توپ می زد و در 210 مسابقه به میدان رفت و توانست 12 گل هم برای این باشگاه به ثمر برساند.

مارک اورمارس، ازمدیران باشگاه آژاکس ، هم سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را داشته است.

آخرین بازی این دو تیم در نیوکمپ برگزار شد که با پیروزی 4 بر صفر بارسلونا همراه بود.

آژاکس هم اکنون با 25 امتیاز در رده دوم لیگ هلند قرار دارد.

داور امشب این بازی، پاول کرالوویچ از جمهوری چک خواهد بود. وی 36 سال سن دارد و از سال 2005 به عنوان داور بین المللی سوت می زند. او هرگز داوری بازی های بارسلونا را برعهده نداشته، وبرای آژاکس هم تنها یک بار سوت زده است که در آن مسابقه هم آژاکس بازی را واگذار کرد.

تمرینات بارسلونا پیش از بازی

بارسایی ها در روزهای گذشته در ورزشگاه آمستردام آرنا به تمرینات خود ادامه دادند تا بتوانند با جو ورزشگاه باشگاه هلندی آشنا شوند، آنها بیش از یازده سال است که در این ورزشگاه مسابقه نداده اند. آبی اناری ها در حالی در این تمرینات شرکت کردند که تعدادی از بازیکنان جوان و ذخیره این باشگاه به تمرین با تیم اصلی پرداختند. بازیکنان جوانی مانند آداما، دونگو، پاتریک و سرجی گومز در این تمرینات حضور داشتند.

جراردو مارتینو، پیش از بازی در کنفرانس  خبری در ورزشگاه آمستردام آرنا حاضر شد و درباره این بازی با خبرنگاران صحبت کرد. تاتا می داند که با مساوی هم این تیم به مرحله بعد صعود خواهد کرد اما این مربی به دنبال پیروزی است تا با سه امتیاز کامل به بارسلون برگردد. وی در این مورد به خبرنگاران گفت:" ما به چیزی به جز پیروزی در این دیدار فکر نمی کنیم". او به مشکلات خط دفاعی تیمش هم اشاره کرد و گفت:" ممکن است در این بازی از یک مدافع مرکزی به عنوان یار پوششی استفاده کنم یا پاتریک را از اول بازی در ترکیب اصلی قرار دهم. این گزینه ها از جمله ترکیب های احتمالی است که در بازی امشب در خط دفاع به کار خواهم بست".

وی درباره باشگاه آژاکس  هم گفت:" وقتی به گذشته نگاه می کنم، به یاد می آید که آژاکسی ها کسانی بوده اند که سبک بازی بارسا را خلق کرده اند. دو باشگاه با هم پیوندهای بسیاری دارند و آکادمی باشگاه آژاکس، تاثیر بسیاری بر باشگاه ما داشته است".

فرانک دی بوئر ،سرمربی آژاکس آمستردام، هم درباره بازی با خبرنگاران صحبت کرد. وی گفت: "ما باید مثله همیشه به خودمان متکی باشیم و این تنها شانس ماست که بتوانیم با بازی خوب در ورزشگاه خودمان، به مرحله بعد صعود کنیم. البته همیشه آنها که بهتر بازی می کنند، برنده بازی نیستند".

وی درباره عدم حضور مسی در بازی هم گفت:" ما می خواهیم تیم دوم گروه باشیم و به مرحله بعد مسابقات صعود کنیم. البته نبود مسی بسیار در نتیجه بازی تاثیر خواهد داشت. مسی با شم گل زنی بالای خودش همواره خطری جدی برای هر تیمی است و می توانست نتیجه بازی را به نفع بارسلونا تغییر دهد. البته بدون مسی هم بارسلونا خوب کار کرده است و در بازی هایش امتیازات زیادی کسب کرده است".

غایبان این بازی

بدون شک، لیونل مسی غایب بزرگ این بازی است. او که چند هفته قبل از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شده بود، نمی تواند بارسا را در این بازی همراهی کند.

آلکسیس سانچز هم به خاطر سه کارته شدن نمی تواند در این بازی حضور داشته باشد.

در طرف مقابل و در تیم آژاکس هم سیام دی جونگ و کولبین سیگتورسون به خاطر آسیب دیدگی حضور نخواهند داشت و آژاکس باید فکری برای خط حمله خود بکند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.