ژاوی: فلسفه بازی بارسا تغییر ناپذیر است

تاریخ : 18 / 8برچسب:ژاوی,بارسا,ژاوی و بارسا,بازیساز بارسا,مهندس بارسا,
زمان انتشار :13:3.....نویسنده ی مطلب :سینا (مدیر)

تغییر در شیوه ی بازی؟
ژاوی: "فلسفه ی بازی ما روشن است، بازی خوب و رسیدن به هدفی که دنبال آن هستیم. ما می دانیم چه توانایی هایی داریم و شیوه ی بازیمان به ما می گوید مالکیت توپ و میدان را از دست ندهیم. ما احتیاجی به تغییر فلسفه ی بازی خود نداریم زیرا موفقیت های زیادی را با آن بدست آورده ایم و تاتا نیز در اولین صحبت هایش اعلام کرد که فلسفه ی باریا تغییر ناپذیر است. نقش من در تیم عوض نشده، سیستم بازی ما تغییر نکرده و تفکر حاکم بر بازی نیز عوض نشده است. من احساس می کنم اکنون اهمیت بیشتری در تیم دارم زیرا در کارهای هجومی نیز شرکت می کنم."

اما بارسا از پاس های بلند بیشتر استفاده کرده و مالکیت توپ نیز کمتر شده است؟
ژاوی: "اهداف ما در زمین به شیوه ی بازی ما ربط دارد و اگر توپ های بلند را در دستور کار توپ قرار داده ایم حتما پیش از آن درباره اش تحقیق کرده ایم. سطح بازی ما شاید پایین آمده باشد اما برای رسیدن به بهترین فرم تیم تلاش خ
واهیم کرد."

آیا مقایسه ی تیم فعلی با تیم فصل اول پپ کار اشتباهی است؟؟
ژاوی: "دلیلی برای صحبت درباره ی آن وجود ندارد. ما تنها سعی می کنیم کار خود را به بهترین نحو انجام دهیم، تیم ما گذشته ی بسیار خوبی با گواردیولا داشته و ما سعی می کنیم آن را تکرار کنیم."

آلوز درباره یکنواختی کار در بارسلونا صحبت کرده است؟
ژاوی: "کار ما شبیه است اما در چند سال گذشته اندکی تغییر پیدا کرده است، ما در کار پرسینگ و پخش کردن توپ در سراسر زمین پیشرفت کرده ایم و می خواهیم از آن استفاده کنیم اما هنوز برای ما سخت است و هواداران نیز فقط بهترین ها را از ما انتظار دارند."

آیا بعضی از بازیکنان خودشان را برای جام جهانی نگه داشته اند؟
ژاوی: "نه، هیچ بازیکنی از اکنون به فکر جام جهانی نیست، ما تنها روی باشگاه و ادامه ی رقابت تمرکز کرده ایم. از سوی دیگر رقابت برای حضور در تیم های ملی نیز وجود دارد زیرا جایگاه هیچ بازیکنی تضمین شده نیست و همه بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذارند تا شانس حضور در جام جهانی را بدست آورند."

نیمار؟
ژاوی: "او یک بازیکن غیرقابل پیش بینی است، و به خوبی به عمق کناره ها نفوذ کرده و خیلی خوب با هم تیمی هایش همکاری می کند. او یک بازیکن فوق العاده است و در هر مسابقه بیش از پیش تاثیر خود را نشان می دهد. او جوان است اما می تواند سرنوشت بازی را به تنهایی تغییر دهد. پیدا کردن چنین بازیکنی بسیار دشوار است و به همین دلیل ما برای به خدمت گرفتن او آن همه تلاش کردیم."

انتقادات از تیم؟
ژاوی: "این انتقادات قابل درک است زیرا تیم مانند چند سال پیش در اوج نیست اما فرم بازی ما که توپ گیری در زمین حریف و حمله است عوض نشده که این شیوه بازی به موقعیت های به دست آمده و بازی بستگی دارد."

بازنشستگی؟
ژاوی: "هنوز به آن فکر نکرده ام. احساس خوبی دارم، هنگامی که شما از مرز 30 سالگی عبور می کنید تنها به بازی پیش رو فکر می کنید و کاری به بعد از آن ندارید. من تا سال 2017 قرارداد دارم."

انتقاداتی که از تاتا می شود؟
ژاوی: "اینجا بارسلونا است، شاید برای او جدید باشد اما کسانی که سال ها در تیم بوده اند می دانند سطح توقعات هواداران بیش از اندازه بالاست. ما باید همواره در بهترین سطح باشیم، کار کردن در بارسلونا بسیار دشوار است. تاتا خیلی خوب عمل می کند، وی از روز اول رختکن تیم را متحد ساخت، او بسیار روی کار خود تعصب دارد و تا کنون عالی عمل کرده است. امیدوارم بتوانیم به همین صورت ادامه دهیم."

چرا به تیم ملی دعوت نشدی؟
ژاوی: "توضیح آن ساده است، با ویسنته صحبت کردم و گفتم بهتر است من فعلا استراحت کنم."

ژاوی در دیدار اخیر بارسلونا مقابل میلان بیشتر از هر بازیکن دیگری در زمین دوید و 146 پاس داد که 135 پاس وی به مقصد رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.