آمار و ارقام- 225مین ال کلاسیکو، دیداری فراتر از یک بازی فوتبال

جدال دو غول فوتبال جهان فوتبال شنبه شب ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه کمپ نو برگزار خواهد شد. نزدیک بودن امتیاز دو تیم حساسیت این دیدار را چند برابر کرده است.

- قوی ترین خط حمله، مستحکم ترین دفاع:

بارسا در 8 دیدار گذشته 28 گل به ثمر رسانده و تنها 6 گل دریافت کرده است، رئال مادرید هم 21 گل به ثمر رسانده و 7 گل دریافت کرده است. آبی اناری ها در حمله و دفاع از رقیب خود بهتر بوده و عناوین قوی ترین خط حمله و مستحکم ترین خط دفاعی لالیگا را تا پایان هفته هشتم به خود اختصاص داده اند.

- آقای گل دو تیم:

 در فصل جدید لیونل مسی تا اینجای فصل موفق شده در 9 دیدار 12 گل برای آبی اناری ها به ثمر برساند و کریستیانو رونالدو در 12 دیدار 15 بار دروازه حریفان را گشوده است.

- مصدومان و محرومان دو تیم:

دو تیم بازیکن محروم نداشته اما برای بارسلونا، یوردی آلبا، آفلای و کوئنکا به دلیل مصدومیت به این دیدار نرسیده اند. دوس سانتوس نیز که به تازگی پای خود را به تیغ جراحان سپرده است تا پایان فصل نمی تواند برای آبی اناری ها به میدان رود.

آنچلوتی در هفته جاری برای اولین بار پس از پیوستن به رئال مادرید تمام بازیکنان خود را در تمرینات تیم در اختیار داشته است اما به نظر می رسد آلونسو هنوز برای حضور در ال کلاسیکو به آمادگی کامل نرسیده است.

- الکلاسیکو اولی ها:

هر دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بازیکنانی دارند که الکلاسیکوی شنبه شب اولین الکلاسیکو آنها خواهد بود. نیمار، ایارامندی، بیل، ایسکو به احتمال زیاد اولین الکلاسیکو خود را در کمپ نو تجربه خواهند کرد.

مربیان دو تیم، تاتا مارتینو و کارلو آنچلوتی نیز الکلاسیکو اولشان خواهد بود.

- رویارویی زوج طلایی رئال مادرید با زوج رؤیایی بارسلونا:

پس از پیوستن نیمار به بارسلونا و گرت بیل به رئال مادرید عده زیادی برای فرا رسیدن ال کلاسیکو لحظه شماری می کردند. نیمار حضور خوبی در جمع آبی اناری ها داشته و هر بازی بیشتر از بازی قبل با سایر بازیکنان بارسا هماهنگ می شود. گرت بیل نیز به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته اما آنچلوتی اعلام کرده وی می تواند در ال کلاسیکو به میدان برود.

- آمار و ارقام رؤیارویی های دو تیم:

بازیکنان رئال مادرید تا کنون 270 گل مقابل بارسلونا در لالیگا به ثمر رسانده اند. این عدد برای آبی اناری ها 259 گل است.

برترین گلزنان تاریخ الکلاسیکو: 1. آلفردو دی استفانو: 18 گل 2. لیونل مسی: 18 گل 3. رائول گنزالس 15 گل

لیونل مسی در صورت گلزنی آقای گل تاریخ الکلاسیکو لقب خواهد گرفت.

در 57 دیدار پیشین دو تیم در در لالیگا با میزبانی کمپ نو، آبی اناری ها 33 بار پیروز میدان بودند، 12 دیدار به تساوی انجامید و رئال مادرید 12 بار بارسا را در خانه شکست داده است.

این در حالیست که در 224 رؤیارویی دو تیم در تاریخ دو باشگاه، رئال مادرید 90 پیروزی و بارسلونا 86 پیروزی به دست آورده اند و 48 دیدار با تساوی به پایان رسیده است.

9 مربی سابق بارسلونا در اولین ال کلاسیکو خود به 4 برد، 1 تساوی و 4 باخت دست پیدا کرده اند. تاتا مارتینو می خواهد این فاصله را کم کند در حالی که آنچلوتی به دنبال افزایش فاصله بردهای دو تیم خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.