گزارش روز: 9 سال از شروع رسمی مسی با بارسا گذشت

تاریخ : 25 / 7برچسب:زندگینامه ی مسی,شروع مسی,بارسا,اولین گل مسی,
زمان انتشار :11:56.....نویسنده ی مطلب :سینا (مدیر)

ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا حالا 9 سال تمام است که با پیراهن آبی و اناری برای تیم کاتالان به میدان می رود.

 
 لیونل مسی ، ستاره آرژآنتینی باشگاه بارسلونا هفته گذشته به دلیل مصدومیتی که گریبانگیرش شده بود در شهر بارسلونا ماند و نتوانست به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شود.
او در یکی از روزهای گذشته عکس و پیغامی را در صفحه توئیترش قرار داد:« مشغول غذاخوردن با دوستان» در این عکس لئو را در کنار په په کاستا، آلخاندرو اچه واریا و دکو می دیدیم.

 
حالا می خواهیم به 9 سال قبل برگردیم؛ 16 اکتبر سال 2004؛ دربی کاتالونیا در ورزشگاه المپیک منطقه مونتجوئیک که با برد 0-1 بارسا به پایان رسید. ولی آن بازی به خاطر برد بارسا دریاد و خاطره ها نمانده و دلیل دیگری برای جاودانه شدنش دارد. در دقیقه 81 بازی بود که بلندگوی ورزشگاه المپیک گفت:« دکو خارج می شود و به جای او، مسی با شماره 30 وارد زمین می شود.»
 
لئو یک سال قبل از آن زیر نظر فرانک ریکارد اولین بازی اش را برای بارسلونا برگزارکرده بود؛ یک بازی دوستانه مقابل پورتوی مورینیو در پرتغال که در آن بازی نیز به عنوان بازیکن جانشین دوستش دکو وارد زمین شده بود و دقایقی را برای بارسا بازی کرده بود. اما 16 اکتبر 2004 اولین حضور او در یک بازی رسمی بود. روزی که تاریخ زندگی او، باشگاه بارسلونا و دنیای فوتبال را تغییر داد. مسی آن موقع 17 سال و 114 روزه بود. نوجوانی که بهتر از بزرگترهایش بازی می کرد .

از آن زمان تا به حال مسی در 388 بازی رسمی برای بارسا به میدان رفته و 324 گل به ثمر رسانده که این آماری استثنایی است. این آمار خوب گلزنی را باید به جامهای فراوانی که او با بارسا کسب کرده اضافه کرد: شش قهرمانی در لالیگا، 2 قهرمانی در جام حذفی، شش سوپرکاپ اسپانیا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 سوپرکاپ اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان.

علاوه براین افتخارات مسی در طول این مدت مدال طلای بازیهای المپیک را کسب کرد و قهرمان جهانی زیر20 سال آرژانتین نیز شد. مسی از نظر فردی نیز تمام افتخارات ممکن را کسب کرد و در 4 سال متوالی، 4 توپ طلا را مال خود نمود.

شانزده اکتبر 9 سال پیش، روزی تاریخی برای بازیکنی بود که حالا تنها 26 سال سن دارد. او شاید حالا دیگر یک پسرنوجوان نباشد ولی یک بازیکن جوان است. مسی هنوز روزهای فوتبالی زیادی را پیش رو دارد و حالا الگوی خیلی از فوتبالیست های جوان از جمله نیمار است.

اگر می خواهید مروری کوتاه بر لحظات درخشان این 9 سال داشته باشید، اینجا کلیک کنید.


نظرات شما عزیزان:

nazir
ساعت12:25---25 مهر 1392
سلام....

بیا بهم بسر سه تا آپ درس کردم...

منتظرررررررررررررما××

فعلا...زت زیاد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.